Ambulanser och hårklippning.

Klippte mig själv. Man gör ju allt själv på landet. En livstil. När man bor i stan är inkomsten kung. På landet är varje utgift av ondo. Ambulanskillen ramlar in i hallen när jag står i en handduk som är på väg ner mot golvet och halva håret borta. Hunden i hallen gläfser och han ryggar tillbaka. Men det var inte jag som var sjuk den här gången. Dom hade åkt fel. Jag gick ut på bron och pekade med klippmaskinen hur dom skulle åka.
Nu är röken inne i huset också. Jag behövdde varmvatten att tvätta håret i. Värre än när farbor Melker ska elda i vedspisen. Helt vindstilla och 30 grader ute. Inget drag i skorstenen och ingen vädringseffekt alls att öppna alla dörrar och alla fönster. Till slut efter en timme med köksfläkten på fullt drag börjar det gå att andas i köket.
Nu när röken nästan är borta blåser det helt plötsligt så att gardinerna nästan blåser bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0