Avgassystemet på fallrepet.

Hinner med ett snabbt inlägg innan jag drar till jobbet.
Avgassystemet på min kära gamla bil höll på att ramla ner. Jag misstänkte att det var dags för det årliga bytet av upphängningarna. Jag köpte nya och tittade in under bilen. Där satt bara en av tre kvar och edn var nästan av. Puh, vilken tur. Det är ju ett elände när avgassystemet ramlar ner. Och det värsta är ju om det går sönder. Jag har svetsat katalysatorn en gång. Annars kostar den över 6.000.
Jag tror jag vågar utmana eliten inom snålbilsägande på vem som har dom billigaste milen. T.ex värdeminskningen är bara kanske 1,50 per mil. Reparationer typ 0,50kr och bränsle just nu 5 kr. Borde gå att klara under 10 kr milen. Helt ok!
Sist men inte minst, den låter som en traktor, ljuv musik!

/Hans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0