Jag trodde taket skulle ramla ner.


För att kunna köra jord till grannen behövdes motvikten jag tog bort i fjol för att inte bakhjulen skulle gräva ner sig i marken. Det ångrade jag nu. Det är en massiv järnklump på åtminstone 100 kg eller mer. Men man lär sig att hantera tunga jobb själv med dom hjälpmedel som står till buds.  Det knakade i takkonstruktionen och jag tänkte i början att den skulle braka ihop. Men så var inte fallet och förvånansvärt snabbt var järnklumpen fastskruvad.
Två stycken pålstekar höll ihop det hela. Fantastiska knopar som går att belasta nästan hur mycket som helst. Och så fort spänningen är borta löser man upp dom med fingrarna. Dom använder jag ofta till att dra och lyfta saker.


Och så var det hela på plats och så slipper man att bakhjulen far upp luften när man fyller skopan med jord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0