Kvällsboken 4 juni

image15
23:30 Ljuset är förrädiskt, man är ute och grejar för länge. Här är det lilla betesputsen som kämpar med ogräset. Framdrivningsanordningen fick kämpa också. Kämpa mot myggen också som verkar ha kläckts i massupplaga i går och idag. Dom kommer till och med in genom fönstret på andra våningen. Det anser jag är ganska ovanligt. Så nu väntar det nattligt surrande runt öronen. Jag har väl inte så mycket mot att dom suger blod, men ljudet.
Grannen stoppade mig vid brevlådan, han ville köpa några hjul från en stationär tröska som han sett på min skrothög. En kort stund hann jag tänka att dom kunde vara bra att ha. Men snabbt nog tog förnuftet över så jag sa att han kunde ta dom.
På jobbet var eftermiddan gräslig. 5 tuffa ärenden pågick samtidigt. Två kollegor om varandra på telefon, tre på chatten och en på rummet och alla ville ha hjälp precis samtidgt. Missnöjda kunder. Sen leverans, störningar och elände. jag brukar undra ungefär varje dag vad som driver en och att man kan tycka att det är kul. Aldrig någon som är nöjd. Ingen ringer väl och säger typ: "Nu är det inga fel, vad nöjd jag är."
Mörkret hjälper tydligen inte heller mot grejande sent på kvällarna.
Det var ju faktiskt två jobbärenden på kvällen också. Höll på att gå illa men vi fixade det med en minuts marginal.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0