Legobygge och brandrök i näsan.

image8
Här är min legoborg och på andra sidan håller sonens onda riddare och trollkarlar till. Jag använder mina olika farkoster för att försöka erövra den dyrbara diamanten. På något vis vinner alltid dom onda. Sonen håller noggrannt reda på regi och regler när man ska leka med lego.
Av och till har det drivit ner röklukt från storskogen. Först tyckte jag det luktade plaströk vilket det gör då och då när sommarstugegrannarna eldar sina sopor. Ofta tänder dom på på söndagseftermiddagarna när dom ändå ska åka hem. Ganska finurligt för då slipper dom ju röklukten.
Jag har blivit riktigt ovän med en av dom när han  försökte bränna en vindruta till en snöskoter. Efter andra dagen av pyrande plaströk över hela gården påpekade jag vilken olägenhet det skapade. Jag fick höra 45 minuter okvädningsord och mindre smickrande omdömen om mig som person. Antingen var jag miljöpartist eller sjuk i huvudet.  Nu har det gått 3 år och jag har sluppit både plaströk och spritdoftande besök på förmiddagarna. Klart prisvärt!
Vi for en sväng med bilen för att se om det brann uppe i storskogen. Vi såg inget men kände röklukt av och till. Jag kände ett visst obehag eftersom jag missat betalningen på jordbruksförsäkringen med en dag. Så just idag har jag ingen försäkring på skogen och ekonomibyggnaderna. Jag får väl rigga vattenslangarna och kanske elverket så jag är beredd.

Kommentarer
Postat av: yazmina

svara gärna på dagens fråga i min blogg! :)

2008-06-01 @ 16:23:06
URL: http://yazmina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0