Skåpmat #2

1998-06-23
Nu har semestern börjat och ska pågå i fyra veckor. Jag, trögtänkt som vanligt, har nu cyklat till jobbet enligt rutin i två dagar. 
Ena sekunden känns det som tiden är hög för att arrangera en semestersysselsättning. Nästa tänker jag att man inte behöver göra något särskilt på semstern. Det är ju avkopplingen som räknas sägs det. 
Åka en sväng med cykeln har jag tänkt på. Men ingen av mina cyklar är riktigt bra för annat än turer utan packning. 
Gå en sväng med ryggsäcken packad går ju alltid. Ganska bra tänkte jag och köpte kartor för 600 kronor idag. Men det kräver nog inte så lite kraftsamling innan jag pallrar mig iväg. 
Bilen duger inte mycket till, så någon bilsemester i egen bil blir det defintivt inte. Hyra? Nä, verkar dyrt. 
Båten har legat på land i fyra säsonger. Rusta den och åka en sväng? Nä, det tar hela semestern att fixa vårrustningen. 
Långtur med gummibåten? Nä, motorn håller på att lossna och reservdelarna måste beställas från lagret i Långtborta. 
Göra klart i lägenheten? Nä, man kan ju inte vara inne på sommaren. Det får vänta till hösten. 
Jag sover på saken och cyklar till jobbet en dag till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0