Upphittat i nå't skrymlse på hårddisken.

Jag har filer kvar sedan 80-talet och framåt. Idag hittade jag nåt som jag skrev i april -99. Jag försöker minnas vad det handlade om. Men å andra sidan var det allmängiltigt för mitt liv på den tiden. Kanske inte så mycket bättre nu, tyvärr. Man i alla fall kan lugnt utgå från att inget hände den där gången.

Jag gick in i 80-talet från ett sent 70-tal med mobbing och elände. Jag trodde på idealet att killar skulle se ut som gödkycklingar. Jag var ju liten och styrkan fanns på insidan. Jag vek mig där någonstans och återhämtade mig aldrig.

 

1999-04-03

bredvid

bredvid, alldeles intill

bredvid, nära, så nära

min hand

längtar, längtar

bredvid, där finns du

intill, alldeles intill

kanske, kanske

närmar sig, närmar dig

fruktan viker, nej

kanske, kanske nu

närmar sig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0