Det är gott om grodor på gården.

image7
Jag brukar ofta tänka på grodorna och hur dom ska klara sig. Dikningen på ängarna nedanför huset var svårast. Nödvändigt eftersom ett kärr inte var ett alternativ. Jag tror det löste sig ganska bra. En markbit mellan två diken får vara ganska orörd och sedan gjorde jag ena diket extra djupt och lite bredare på mitten så det finns vatten där nästan hela sommaren. Som en damm liksom. Jag och sonen brukar titta på grodynglens utveckling där. Idag hittade vi en groda (bilden) som hamnat i grannens övergivna båt.
Värst är det att köra slaghack efter stortraktorn. Den mosar allt i sin väg. Men nu har jag ingen längre så det gillar nog grodorna. Jag brukar klippa gräsmattorna barfota och då kan man trampa på paddor ibland som ligger och lurar i gräset. Jag kör alltid gräsklipparen på högsta läget så den är inget problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0