På besök i villaområdet.

image6
Någon ville ha hjälp med ett träd som kunde ramla över telefonledningen. Ett uppdrag för den motorsågsförsedde riddaren från landet.  Telefonbolaget hjälper ju inte till utan har bara för avsikt att ta betalt om ledningen går sönder. Eftersom jag inte jagar djur ute i skogen så är väl det här det närmaste jag kommer känslan av att ha lyckats fälla ett stort byte. I björkskogen hemmavid fäller jag bara klena träd som man nästan kan putta med handkraft dit man vill ha dom. Nu ska jag ut och se om fårklippningsmaskinen fungerar som den ska. Tyvärr hinner det bli lunch innan man ens kommit ut. Hundar och barn ska ha sitt och det tar flera timmar innan man är klar. Sedan efter lunch börjar det om igen. Men jag hinner väl i bästa fall provstarta klippmaksinen och kanske projektera på hur jag ska kunna få tag i den där rädda tackan som börjar bli väl lurvig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0