Vilken lördagskväll

Äter middag med sonen och efteråt tittar vi på Lego stop motionfilmer på Youtube. Kommer just på att han blir en del av den första generationen som inte ens varit med om webb en1.0. Coolt skulle han nog själv ha sagt. Precis som han tycker att Lego Darth Vader är.
Vi hinner titta på bröderna Lejonhjärta också. Trots sina 4 år är han med på att dom dör och kommer till himlen. Vi går och lägger oss och ska läsa saga. Då ringer dom från jobbet. Fel både här och där. Tur det finns datorer utspridda i huset. Jag loggar in och fixar lite för satt räta upp situationen. OSPF, BGP, VLAN o sån't.
Åter till sagan. Bamse blir lurad av kapten Buster och inlåst i ett uthus. Sonen somnar.
Fösta lediga stunden på hela dagen. Jobet ringer igen. Mera att fixa men det går snabbt.
Jag kommer inte på något bättre än att köra runt lite med gräsklipparen i fårhagen  bakom stallet. Den tjuvstannar ideligen för grästuvorna är så kraftiga. Jag borde ha något bättre. Gräsklipparen har svårt att orka med. Leksaksmotorn från Briggs & Stratton i Milwauke är ju inte mycket att hålla i handen när högörterna frodats ett tag.
I maskinhallen står en Massey Ferguson med en 95-hästars Perkinssexa men den har jag ingen klippare till.
Hundarna ska kvällas med promenader. 5 hundar tar en stund men till slut kommer jag in igen.
Man blir ju sugen på nå't gott men det bästa jag kan hitta är morötter.
Jag botaniserar en stund på Pirate Bay på jakt efter verkstadshandböcker till bilar. Haynes har väl inte anslutit sig till Antipiratbyrån ännu så det blir väl ingen razzia med beslagtagna hårddiskar. Jag borde för övrigt kryptera åtminstone hårddisken som innehåller nedladdad musik, ljudböcker och verkstadshandböcker. Det var en artikel idagh om att ljudboksförlagen skulle börja jaga pirater nu också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0