Mickegrottan

image14
Här är några kompisar som är i full gång att utforska en grotta vi hittade vid Midskogsberget. Eller egentligen Micke då som har ryggen mot kameran därav grottans namn. En ganska liten grotta men spännande. Vi lyckades plocka bort några lösa stenar och förbinda den med en annan grotta.
Tar man sig tid finns det mycket spännande saker närmare än man tror. På Norra Berget finns en grotta jag hade med på min gamla grottwebb. Jag tror inte att någon ännu hittat den. Man ska ner under en liten oansenlig sten och sedan uppåt. En bit in finns en kammare. Jag kommer ihåg en kille som mailade och klagade över att han inte hittat grottan. Han skulle ta med sin (nyfunna?) flickvän på en liten grottutflykt. Han hade skapat en bild av något liknande "Skulebergsgrottan" som inte ens är en grotta. Ett mysigt ställe där dom kunde sitta och pussas med utsikten över Sundsvall framför fötterna.
Riktig grottforskning är skitigt och utlöser gärna latent klaustrofobi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0