Rovdjur är också rävar.

image11
Naturen har sin gilla gång och min hönsbesättning justerades utan min medverkan. Undrar om Krav godkänner såna avelsmetoder?
I den riktiga skogen utanför min gård knakade och sprakde det lite varstans. Just denna hund är som tur är inget jakthundsämne så han lät det bero. Annars är skogarna här hur stora och obebodda som helst. Jag såg bilder på en skogsarbetare som gått i närkamp med en björn. Och såna driver det omkring häruppe. I Härjedalen markerade fäbodjäntorna sina revir på djurens eget sätt och dom menade att det höll björnarna borta. Som av en tanke hade jag klunkat i mig ansenliga mängder vatten innan jag gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0